طرز تهیه فرنچ تست با نوتلا با تخم مرغ و شیر

فرنچ تست به خودی خود طعم عالی و دلنشینی دارد و یکی از محبوب‌ترین و شیرین‌ترین غذاهایی است که در منو صبحانه هر هتل و رستورانی پیدا می‌شود. و معمولا بعد از پنکیک و وافل در جایگاه دوم قرار دارد. این دستور تهیه فرنچ تست با یکی از محبو‌ب ترین خوراکی‌های روی زمین یعنی نوتلا بدست می‌اید. این صبحانه هم برای بزرگسالان و هم کودکان فوق‌العاده است. 

برای تهیه این صبحانه لازم نیست خیلی ولخرجی کنید. خرید نوتلا و چند تکه نان تست می‌تواند کار شما را، راه بیاندازد. تخم مرغ، شیر و شکر و وانیل هم از دیگر مواد اولیه است که برای تهیه فرنچ تست نوتلا نیاز خواهید داشت. 

مواد لازم 

  • 2 قاشق غذاخوری نوتلا + مقداری برای تزئین فرنچ تست

  • 4 برش نان تست 

  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ 

  • نصف فنجان شیر 

  • نوک قاشق چایخوری وانیل

  • 1 قاشق غذاخوری کره برای سرخ کردن 

طرز تهیه فرنچ تست با نوتلا 

در یک کاسه شیر، تخم مرغ، وانیل و شکر را با هم مخلوط کنید. حالا کره را درون تابه ریخته و روی حرارت نسبتا بالا قرار دهید تا کره به خوبی ذوب شود. 

یک لایه شکلات نوتلا را بین دو برش نان تست چخش کنید. تکه‌های نان تست را درون شیر و تخم مرغ بغلتانید و مطمئن شوید که تمام نقاط نان به آن آغشته شده است. 

همه تکه‌های نان را به همین صورت در اورده و در آخر آن را درون تابه ریخته و اجازه دهید تا کاملا طلایی شوند. توجه داشته باشید که زیر گاز زیاد نباشد تا نان تست بسوزد. 

در نهایت برای سرو می‌توانید از توت فرنگی و انواع بری و شکلات نوتلا آب شده استفاده کنید. فرنچ تست نوتلا نوش جانتان!

منبع: Nutella French Toast Recipe


[ چهار شنبه 22 تير 1401 ] [ 16:48 ] [ حسین ]
[ ]

نقد و بررسی رستوران‌های کرج

 

در شهر کرج رستوران‌ها و غذاخوری‌های بسیاری قرار دارد که هر کدام به گونه‌ای خاص بوده و می‌توانند اوقات خوشی را برای شما رقم بزنند. در این شهر به سبب جمعیت بالایی که دارد مانند دیگر کلان شهرها، رستوران‌ها به نسبت بسیار بیشتری از دیگر شهرها وجود دارند. رستوران‌های کرج با ارائه غذاهای باکیفیت، به خوبی رضایت مشتریان را به خود جلب می‌کنند. اگر شما هم در کرج زندگی می‌کنید یا قصد دارید برای گردش و تفریح به این شهر زیبا بروید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با این شهر و رستوران‌های کرج پیدا کنید. اگر قصد سفر دارید می‌توانید برای تهیه بلیط قطار کرج مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید. 

کرج

شهر کرج از جمله کلان شهرهایی است که به خاطر جمعیت زیادی که دارد، به مراتب پیشرفته‌تر است و مراکز تفریحی گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و افراد زیادی برای گردشگری و تفریح به کرج می‌آیند. در کرج به سبب قرار گیری در پایه کوه، هوا و طبیعت زیبایی برای رستوران‌ها ایجاد شده که هر کدام به گونه‌ای از این زیبایی بهره برده‌اند و نمایی جذاب را ارائه می‌دهند. با توجه به همین مسئله گردش و خرید در این شهر بسیار لذت بخش بوده و امکان غذا خوردن در بهترین و مجلل‌ترین رستوران‌ها برای شما فراهم است. 

معیارهای رستوران خوب

در مورد رستوران‌ها تنوع در غذاها از اهمیت بالایی برخوردار است که افراد بتوانند تصمیم بگیرند و در میان غذاهای نوشته شده داخل منو، گزینه‌ مورد نظر خود را انتخاب کنند. رستورانی که تنوع غذای بالایی ندارد و در گزینه‌های محدودی خلاصه می‌شود، نمی‌تواند چندان راضی کننده باشد. 

از دیگر ویژگی‌هایی که باید در انتخاب رستوران رعایت کرد، برخورد مناسب کارکنان با مشتریان است که خود عامل جذب افراد برای دوباره آمدن به رستوران به شمار می‌آید. پرسنل باید نسبت به مشتریان خود احساس مسئولیت کنند. رفتار خوب نه تنها برای پرسنل رستوران بلکه برای هر فعالیتی که وابسطه به مردم می‌باشد، نیاز است.

سرو غذاها با طعم و کیفیت عالی باید در وهله اول چک شود تا از این مورد اطمینان خاطر حاصل شود. 

لیست معروف‌ترین رستوران‌های کرج 

رستوران روما 

رستوران روما از جمله رستوران‌های بسیار عالی است که همواره افرادی که برای خرید و تفریح به این شهر می‌آیند، به این رستوران می‌روند تا اوقاتی خوش را با خانواده یا دوستان سپری کنند. تنوع غذا در رستوران روما بسیار زیاد است و شما می‌توانید انواع غذاهای موجود در منو را مشاهده کرده و سفارش دهید. قطعا اینکه تنوع غذا بسیار زیاد باشد بهتر از وجود گزینه‌های محدود است. در این رستوران با برخورد خوب و صمیمانه پرسنل روبه رو خواهید شد و این احترام به مشتری را تداعی می‌کند. 

رستوران ارکیده جاده چالوس

این رستوران همانطور که از نامش پیدا است، در جاده چالوس قرار دارد و به همین سبب دارای آب و هوا و منظره‌ای فوق‌العاده جذاب است. مناظر و آب و هوای پاک تاثیر بسیاری روی اشتهای افراد می‌گذارد و آن‌ها را نسبت به یک مکان علاقه‌مند می‌کنند. با این توصیف به خوبی می‌توان دریافت که چرا این رستوران محبوبیت بیشتری در میان افراد دارد. 

رستوران ایتالیایی سزار

رستوران ایتالیایی سزار از جمله دیگر رستوران‌هایی است که افرادی که در کرج زندگی می‌کنند یا برای خرید و تفریح به آنجا می‌روند، وقت خود را با خانواده یا دوستان در این رستوران می‌گذرانند. این رستوران انواع غذاهای ایتالیایی را سرو می‌کند و کیفیت بالایی برای غذاهای خود ارائه می‌دهد. اتفاق جالب اینجا است که قیمت مناسبی هم در مقایسه با مکان‌های دیگر دارد و به همین دلیل هم برای صرف غذا جزء رستوران‌های فوق‌العاده محسوب می‌شود. 

باغ ستوران نویان

این باغ رستوران برای کسانی که به دنبال آرامش و خوردن غذایی باکیفیت هستند، بسیار توصیه می‌شود؛ چرا که محیط آرامش بخش آن، فضایی مناسب برای صرف غذا با خانواده یا دوستان را به وجود آورده و جزء اولین گزینه‌های انتخابی افراد برای رستوران است. 

کافه رستوران پلاس کرج

کافه رستوران‌ها به عنوان محبوب‌ترین نوع رستوران‌ها برای جوانان محسوب می‌شوند که می‌توانند بهترین مکان‌ها برای وقت گذرانی و صرف غذا در رستوران باشند، چرا که ذائقه جوانان و نوجوانان در رابطه با این مسئله به گونه‌ای است که از بودن در کافه بیشتر از رستوران لذت می‌برند و این سبک از رستوران‌ها توانسته‌اند به خوبی نیاز‌ آن‌ها را برطرف کند. کافه رستوران پلاس کرج هم مانند دیگر کافه رستوران‌ها بسیار محبوب بوده و می‌توانید برای صرف صبحانه‌هایی خوشمزه به این کافه رستوران بروید.

کافه رستوران دارچین

کافه رستوران دارچین از سه قسمت مجزا تشکیل شده که این تقسیم بندی سبب علاقه‌مندی افراد برای وقت گذرانی در این کافه رستوران شده است. در تقسیم بندی این کافه رستوران علاوه بر وجود محیط‌هایی برای سرو صبحانه، غذاهای سبک و قهوه، گالری هنری هم قرار دارد که در آن می‌توانید آثار هنری مربوط به هنرمندان در حوزه‌های مختلف را مشاهده کرده و از خلاقیت و ذوق آن‌ها لذت ببرید. این ایده برای فضای کافه رستوران بسیار زیبا است و تاثیرگذاری بالایی دارد. این ابتکار عمل باعث جذب جوانان و به ویژه نوجوانان به این محیط شده است. 

کافه رستوران نامبر وان

به طور کلی امروزه کافه رستوران‌ها به نسبت رستوران‌ها اهمیت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. کافه رستوران نامبر وان هم از این قاعده کلی مستثنی نیست. در این کافه رستوران غذاهای ایرانی و فست فود سرو می‌شود. کیفیت غذاها در این کافه رستوران مناسب بوده و می‌تواند نظر شما را جلب کند. 

رستوران چنینه

این رستوران از طراحی دکوراسیون فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌توان گفت از جمله شیک‌ترین رستوران‌های کرج است که در تمامی موارد، چه به لحاظ ساختاری و چه پرسنل، دقت شده و با وسواس پیش رفته‌اند. پرسنل رفتاری شایسته و مودبانه دارند که این برخود حاکی از مدیریت درست این رستوران است‌‌. غذاها همه با کیفیت و در مقدار زیاد سرو می‌شوند که اغلب خوشایند است. 

این رستوران‌ها تمام رستوران‌های کرج نیستند و انواع دیگری هم وجود دارد. شما هم می‌توانید از غذا خوردن در این رستوران‌ها لذت ببرید.

منبع: بلیط قطار کرج مشهد رفت و برگشت

 

[ سه شنبه 7 تير 1401 ] [ 18:12 ] [ حسین ]
[ ]

تجربه یک روز به یاد ماندنی در پارک آبی کرج

 

پارک آبی کرج در حال حاضر یکی از محبوبترین پارکهای آبی در ایران است. در این مطلب قصد داریم در مورد این پارک هیجان انگیز و امکانات و خدمات آن به طور کامل و جامع صحبت کنیم. اگر شما هم عاشق ورزشهای آبی و تفریحات هیجان انگیز هستید، حتما از مطالعهی این مطلب و دیدن تصاویر این پارک آبی هیجان زده میشوید.

این دهکدهی آبی در اتوبان تهران _ کرج قرار دارد و اهالی تهران و کرج و حتی بسیاری از مسافرین با مراجعه به این مکان تفریحی به دنبال ساختن یک روز متفاوت و به یاد ماندنی هستند. لازم است بدانید پارک آبی کرج به عنوان یک مکان تفریحی شناخته شده است که امکان استفاده از آن در هر چهار فصل سال وجود دارد. همچنین بانوان و آقایان میتوانند به صورت مجزا از این پارک آبی سرپوشیده استفاده کنند.

آشنایی کامل با پارک آبی دهکده آبی پارس گرمدره کرج همراه با آدرس

پاک آبی کرج؛ بزرگ ترین پارک آبی سرپوشیده در خاورمیانه

  • اگر علاقهمند به پارکهای آبی باشید، مطمئناً تاکنون شنیدهاید که بزرگترین پارک آبی خاورمیانه در ایران واقع شده است. تمامی وسایلی که در این پارک قرار دارند براساس استانداردهای بین المللی و آخرین تکنولوژیهای روز دنیا ساخته شدهاند.

  • دهکده آبی کرج در فضایی بیش از 14 هزار متر مربع ساخته شده است و از زمان احداث تاکنون، وسایل و خدمات بیشتری به مجموعه افزوده شده است.

  • مجموعه پارک آبی کرج هر روزه امکان پذیرش 2000 نفر را به طور همزمان فراهم کرده است و از سال تأسیس تا کنون، محبوبیت بسیار زیادی در کل ایران بدست آورده است.

امکانات تفریحی دهکده آبی پارس

  • سرسرههای هیجان انگیز: در دهکده آبی پارس سرسرههای متنوعی وجود دارد که افراد میتوانند بسته به شرایط و علاقهی خود از آنها استفاده کنند. از سری سرسرههای این مجموعه، میتوان به سرسرههای سقوط ازاد، مسابقهای، پیچشی، یو و سرعتی اشاره کرد.

  • رودخانه وحشی و سیاه چاله نیز از دیگر امکانات تفریحی پارک آبی کرج است. رودخانه و سیاه چاله از محبوبترین آیتمهای دهکده آبی پارس هستند.

  • از دیگر امکانات مجموعه، میتوان به مهد کودک و محل بازی کودکان اشاره کرد. به منظور آسودگی والدین، محلی برای تفریح کودکان طراحی و ساخته شده است. بنابراین کودکان نیز میتوانند به دور از خطر، لحظات خوشی را در دهکده آبی پارس داشته باشند.

  • علاوه بر این وسایل تفریحی؛ جکوزی، استخر، اتاق برف، سونای معمولی و خشک نیز در دهکده آبی کرج وجود دارد و علاقه مندان میتوانند علاوه بر سرسرهها، رودخانه و غیره، از این امکانات نیز بهرهمند شوند.

  • سفره خانه سنتی، رستوران و کافی شاپ از دیگر قسمتهای دهکده آبی پارس است. علاقه مندان میتوانند علاوه بر بازی، از نوشیدنی و غذای مورد علاقهی خود نیز در کنار تفریحات آبی مجموعه استفاده کنند.

دهکده آبی پارس کجاست | عکس + آدرس و هر آنچه پیش از رفتن باید بدانید - کجارو

دیگر خدمات دهکده آبی پارس

علاوه بر امکاناتی که در بخش قبلی بیان کردیم، امکانات و خدمات دیگری نیز به منظور آسایش و راحتی مراجعه کنندگان در نظر گرفته شده است:

  • پارکینگ جداگانه ای به طور ویژه برای مراجعه کنندگان به پارک آبی در کنار مجموعه ساخته شده است. افراد دیگر دغدغه ی پارک کردن ماشین نخواهند داشت.

  • مرکز خریدی به منظور رفع نیازهای افراد نیز در کنار پارک آبی کرج طراحی شده است. بنابراین مردم میتوانند در صورت نیاز، به راحتی و در کمترین زمان ممکن وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنند.

  • موردی که لازم است در این جا به آن اشاره کنیم، آبی است که در مجموعه استفاده میشود. فاکتورهای بسیار مهمی را در این باره در نظر گرفته اند و همین موضوع باعث شده است که شاهد آبی زلال و پاکیزه در مجموعه باشیم. تمیزی و زلالی آب باعث شده است که قدم زدن در این پارک آبی برای بسیاری از افراد، سواحل زیبای کیش را یادآوری کند.

بلیط عادی و بلیط vip پارک آبی کرج

در دهکده آبی پارس امکان تهیه دو بلیط عادی و vip وجود دارد:

  • با تهیه بلیط عادی، افراد میتوانند از امکانات و تجهیزات معمولی پارک استفاده کنند. از امکانات معمولی میتوان به سرسرهها، رودخانه، رستوران، کافی شاپ و اشاره کرد.

  • و اما با تهیه بلیط vip، افراد از خدمات و امکانات بیشتری برخوردار میشوند. از امکانات vip مجموعه، میتوان به جکوزی، استخر شیشهای، بدنسازی و اشاره کرد.

  • افرادی که نسبت به تهیه بلیط vip البرز اقدام میکنند، میتوانند از سرویسها، رختکنها و ورودی و خروجیهای خاصی استفاده کنند.

مراجعه به پارک آبی کرج به افرادی که شرایط زیر را دارند، توصیه نمی شود

  • افرادی که درگیر بیماریهای قلبی، عصبی، بیماریهای پوستی همچون تبخال و سرگیجه هستند.

  • افرادی که به تازگی عمل جراحی انجام دادهاند.

  • افرادی که مجبورند از داروهای خواب آور استفاده کنند.

  • افرادی که دچار کم توانی ذهنی یا ناتوانی حرکتی هستند.

  • افرادی که سن آنها کمتر از 3 سال است و همچنین قد آنها بیش از 95 سانتیمتر نباشد.

  • همچنین افرادی که بیش از 120 کیلوگرم وزن داشته باشند، نمیتوانند از سرسرهها استفاده کنند.

  • مراجعه خانمهای باردار به مجموعه نیز ممنوع است.

تجربه یک سفر باکیفیت با قطارهای فدک

همان طور که پیش از این هم خواندید، پارک آبی کرج از بزرگترین و شناخته شدهترین پارکهای آبی در کل خاورمیانه است. بنابراین مسلم است که افراد بسیار زیادی از سراسر ایران تمایل داشته باشند برای یک بار هم که شده، سرسرههای این پارک آبی را تجربه کنند.

قطار فدک، اولین قطار پنج ستاره ایرانی است که توانسته است با استفاده از امکانات و خدمات ویژهای، آسودگی و راحتی را برای مسافرین خود فراهم کند. این شرکت در طول این سالها تلاش کرده است که با به کارگیری امنترین و لوکسترین امکانات، رضایت مشتریان خود را به دست آورد. برای تهیه بلیط قطار کرج مشهد رفت و برگشت از خدمات قطار فدک استفاده کنید. 

کلام پایانی

در این مطلب در رابطه با امکانات و خدمات پارک آبی کرج صحبت کردیم. به شما این اطمینان را میدهیم که با رفتن به دهکده آبی پارس، میتوانید یک تجربه متفاوت و خاص داشته باشید.

همچنین میتوانید از قطارهای فدک نیز به منظور سفر به هر نقطهای از ایران از جمله تهران و کرج استفاده کنید و ضمن داشتن یک تجربهی هیجان انگیز، سفری راحت داشته باشید. لازم به ذکر است که در قطارهای فدک، تمامی پروتکلهای بهداشتی به منظور سلامت حال مسافران در نظر گرفته شده است.

منبع: بلیط قطار کرج مشهد رفت و برگشت

 


[ دو شنبه 6 تير 1401 ] [ 15:59 ] [ حسین ]
[ ]

وسايل مورد نياز براي زايمان سزارين در بيمارستان (وسايل مورد نياز مادر و نوزاد)

وسايل مورد نياز براي زايمان سزارين در بيمارستان (وسايل مورد نياز مادر و نوزاد)

اشتراك:   

وسايل مورد نياز براي زايمان سزارين در بيمارستان (وسايل مورد نياز مادر و نوزاد)كودك و نوزاددراين مطلب به گردآوري وسايل مورد نياز بيمارستان براي زايمان سزارين خواهيم كرد ، با ما همراه شويد .

وسايل مورد نياز براي زايمان سرازين، مي‌تواند خيلي چيزها را شامل شود؛ معمولا بسياري از مادران، چند هفته مانده به موعد زايمان، مدام دغدغه اين را دارند كه براي زايمان سزارين در بيمارستان، بايد چه چيزهايي را همراه خود ببرند و در ساك نوزاد، چه چيزهايي را بايد قرار دهند. معمولا تمام مادران مي‌پرسند كه براي سزارين چي ببرم؟ و كلي هم وسيله فهرست مي‌كنند و آن را در ساك زايمان قرار مي‌دهند، اما باز هم در نهايت، چيزهايي مهم را فراموش مي‌كنند و آن چيزي كه بدان نياز ندارند، همراه خود مي‌برند!

بايد بدانيد كه وسايل مورد نياز نوزاد در بيمارستان بسيار است، اما ما در اين مقاله، مي‌خواهيم تمام وسايل مورد نياز براي بيمارستان هنگام زايمان سزارين را برشماريم و هر آن چيزي كه را بايد همراه خود ببريد، به شما معرفي كنيم. از نظر كارشناسان ما، وسايل مورد نياز بيمارستان براي زايمان سزارين، نه تنها وسايل مربوط به مادر، بلكه وسايل مربوط به نوزاد و حتي همراه را نيز شامل مي‌شود. در ادامه، با جزييات بيشتري به اين موضوع خواهيم پرداخت، با ما همراه باشيد.

 

زمان آماده كردن لوازم بيمارستان براي سزارين

قبل از آنكه به سراغ بررسي وسايل مورد نياز براي زايمان سزارين برويم، بهتر است اصلا اين موضوع را بررسي كنيم كه بهترين زمان براي بستن ساك زايمان، چه زماني است و اين كار را چه موقع بايد انجام داد؟

بنا بر تجربه بسياري از مادران، بهترين زمان براي جمع‌آوري وسايل لازم براي بيمارستان هنگام زايمان سزارين، از هفته ۳۲ بارداري، الي هفته ۳۶ است؛ به طوري كه قبل از شروع هفته سي و ششم، بهتر است كه ساك زايمان خود را كاملا آماده كرده باشيد و مهم‌تر از همه اينكه، ساك آماده شده را در جايي قرار دهيد كه دسترسي به آن، آسان باشد. براي خريد ساك نوزادي مي توانيد از اين لينك اقدام كنيد…

هرچند كه امروزه تاريخ زايمان سزارين از قبل معلوم است و وسايل مورد نياز مادر براي زايمان سزارين نيز كاملا مشخص است، اما خب آمادگي و احتياط، هيچ وقت به كسي ضرر نزده. شما بعد از زايمان هم ممكن است بين ۲ تا ۴ روز در بيمارستان بمانيد و كسي را نداشته باشيد كه كمك حالتان باشد، پس بهتر است كه با آمادگي كامل براي زايمان برويد.

فهرست وسايل مورد نياز بيمارستان براي زايمان سزارين

از اينجا به بعد، ما فهرستي از مهم‌ترين وسايلي كه براي زايمان سزارين در بيمارستان به آن‌ها احتياج خواهيد داشت را در اختيار شما قرار خواهيم داد. پيشنهاد ما اين است كه از هفته سي و دوم بارداري، شروع به جمع‌آوري وسايل لازم براي زايمان سزارين بكنيد و اين كار را براي لحظه آخر، قرار ندهيد. اين كار باعث مي‌شود كه با آرامش خاطر بيشتري براي زايمان به بيمارستان برويد.

زايمان سزارين

اول: مدارك شناسايي و پزشكي

از جمله مهم‌ترين وسايل مورد نياز زايمان سزارين كه بايد قبل از هر چيز، همه را با دقت و به صورت كامل آماده كنيد، مدارك شناسايي و پزشكي خودتان و فرزندان است. اسناد و آن دسته از مدارك لازم براي سزارين كه بايد با خود همراه داشته باشيد، بدين قرار است:

  • كارت شناسايي والدين، همراه با كپي براي اطمينان

  • دفترچه بيمه و اسناد مربوط به آن

  • مدارك چكاپ مادر و جنين

  • اسناد مربوط به بستري در بيمارستان

  • يك پوشه براي نظم دادن به مدارك

دوم: البسه براي مادر و نوزاد

از ديگر وسايل لازم براي بيمارستان سزارين كه اتفاقا خيلي بايد به آن اهميت بدهيد، لباس است. هم براي مادر و هم براي نوزاد. لباس مهم‌ترين چيزي است كه بعد از مدارك بايد به آن توجه كنيد؛ زيرا كه بعد از زايمان، تا چند روز درد فراواني را متحمل خواهيد شد، به علاوه ممكن است ترشحات و خونريزي نيز داشته باشيد، از همين جهت، بايد از نظر پوشش بسيار راحت باشيد.

اگر مي‌پرسيد براي زايمان سزارين چي ببرم بيمارستان و چه لباسي بايد بردارم، ما اين موارد را به شما پيشنهاد مي‌كنيم:

  • پيراهن گشاد، از آن مدل‌هاي مامان‌بزرگي!

  • يا اگر تابستان بود، پيراهن مخصوص ساحل

  • لباس زير، به خصوص سوتين مخصوص شيردهي (يكي دو سايز بزرگتر)

  • يك دست لباس راحت و گشاد، براي زمان ترك بيمارستان

  • كفش با كفي تخت، يك جفت دمپايي راحتي

سوم: لوازم بهداشتي و شخصي

هرچند كه برخي از لوازم بهداشتي و وسايل مورد نياز براي زايمان سزارين در بيمارستان خصوصي برايتان فراهم است و از طرف بيمارستان در اختيارتان قرار مي‌گيرد، اما خب اندك وسواسي در وجود همه ما هست و دوست داريم كه از لوازم بهداشتي و شخصي خودمان استفاده كنيم. اگر اينطور است، بايد بگوييم كه هيچ اشكالي ندارد و خيلي‌ها دوست دارند علاوه بر آنچه كه بيمارستان به آن‌ها مي‌دهد، خودشان نيز لوازم شخصي به همراه ببرند.

از جمله لوازم مورد نياز زايمان سزارين كه در بخش لوازم بهداشتي قرار مي‌گيرد، مي‌توانيم به اين موارد اشاره كنيم:

  • حوله، يكبار مصرف و بسته‌بندي، زيرا زياد به آن احتياج خواهيد داشت

  • نوار بهداشتي مخصوص سزارين، از همه مهم‌تر است!

  • مسواك و خمير دندان

  • شانه و شامپو، براي مو و بدن، بسته به نياز خودتان

  • عينك يا لنز شخصي

  • شارژر و پاور بانك

چهارم: لوازم مخصوص نوزاد

تا به اينجاي كار، از وسايل زايمان سزارين براي مادر برايتان حرف زديم، اما خب طبيعي است كه بايد براي نوزاد نورسيده و خوش‌قدم خود نيز وسايلي را به همراه داشته باشيد. آن دسته از وسايل مورد نياز بيمارستان براي سزارين كه وجودشان براي نوزاد ضروري است، مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

  • كرير براي حمل نوزاد به هنگام خروج از بيمارستان

  • لباس، شامل جوراب، دستكش و كلاه، و ست بيمارستاني نوزاد

  • لباس براي هنگام خروج از بيمارستان

  • حوله و زيرانداز تعويض

  • پتو كلاهدار

  • پوشك، روزانه حداقل ۶ تا ۸ عدد نياز خواهيد داشت

لوازم مخصوص نوزاد

پنجم: لوازم براي همراه و ساير

جواب به اينكه براي سزارين چي ببرم، هنوز تمام نشده است! بخش آخر، مربوط به وسايلي است كه فرد همراه مادر به آن‌ها نياز پيدا خواهد كرد و به طبع، توجه به نيازهاي همراه نيز چه بر حسب ادب و چه بر حسب ضرورت، مهم است. علاوه بر وسايل همراه بيمار، در اين بخش به برخي ديگر از وسايل مورد نياز مادر براي سزارين نيز، خواهيم پرداخت.

از ديگر لوازم مورد نياز بيمارستان براي سزارين و وسايل مورد نياز همراه، مي‌توانيم اين موارد را فهرست كنيم:

  • لوازم بهداشتي براي همراه

  • پتو و يا ملحفه براي همراه

  • مقداري تنقلات و خوراكي، با مشورت پزشك

  • دوربين عكسبرداري براي ثبت لحظات

  • كتاب براي مطالعه، ترجيحا با موضوعي درباره زايمان

  • دفترچه يادداشت و قلم براي ثبت سوالات و نكات

  • هديه براي خواهر و برادر نوزاد و…

لپ كلوم…

ما براي خريد سيسموني نوزاد و به خصوص وسايل لازم براي زايمان سزارين در بيمارستان، مي‌خواهيم يك مرجع مطمئن و معتبر را به شما معرفي كنيم، تا هيچگونه دغدغه و نگراني بابت خريد اقلام سيسموني و وسايل بيمارستان براي سزارين، نداشته باشيد.

پيشنهاد ما به شما، فروشگاه اينترنتي «كارينو كيدز» است؛ فروشگاهي قابل اعتماد و كاملا معتبر، كه امتحانش را پس داده و رضايت مادران بسياري را به دست آورده است. شما در اين وبسايت مي‌توانيد از شير مرغ تا جان آدميزاد را پيدا كنيد، مي‌توانيد محصولات مختلف را از برندهاي متفاوت با هم مقايسه كنيد و صد البته همه چيز را با بهترين قيمت و بالاترين كيفيت خريداري كنيد. عجله كنيد، براي تهيه سيسموني فرزند خود، همين امروز به كارينو كيدز سر بزنيد!

گردآوري: پرشين وي

 


[ شنبه 4 تير 1401 ] [ 15:46 ] [ حسین ]
[ ]

ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان در سال 2022

فصل اقتصاد - ثبت شركت در تركيه 2022، يكي از روش‌هاي اخذ اقامت تركيه است كه كمتر از باقي روش‌ها، مورد توجه قرار گرفته است. البته اين بي‌توجهي دليل هم دارد؛ زيرا كه اين روش، براي تمامي افراد توصيه نمي‌شود. اين روش نسبت به باقي روش‌هاي اخذ اقامت كشور تركيه، اندكي پيچيده‌تر بوده و شرايط خاص خودش را دارد. همين باعث شده تا فقط افراد خاصي به سراغ استفاده از اين روش بروند.

اما خب بر خلاف تمام اين توصيفات، نمي‌توان اخذ اقامت از طريق ثبت شركت در تركيه را ناديده گرفت. اين روش هرچند كه ممكن است اندكي سخت باشد، اما راهكار مناسبي براي ايرانيان خواهد بود. ما در اين مقاله كوتاه، قصد داريم تا همه چيز را درباره ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان، به شما بگوييم. از هزينه‌ها گرفته تا مدارك لازم و پروسه‌هاي اداري و قانوني، همه را در ادامه بررسي خواهيم كرد.

ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان

منظور از ثبت شركت در تركيه چيست؟

ثبت شركت برابر است با وارد كردن سرمايه، به كشورهاي ديگر؛ و كشوري نيست كه از وارد شدن سرمايه خارجي به داخل خاكش، استقبال نكند. تركيه نيز براي رونق اقتصاد و سرمايه در داخل خاكش، امكان ثبت شركت را براي خارجيان، فراهم آورده است. به علاوه، مزايا و تسهيلاتي را نيز براي تشويق اين دسته، در اختيارشان قرار داده است.

هر كس كه اندكي اطلاعات اقتصادي داشته باشد، به خوبي مي‌داند كه وضعيت اقتصادي تركيه، به نسبت ايران بسيار بهتر است و به قول معروف، رونق بيشتري دارد. به علاوه، اقتصاد آزاد و باز اين كشور نيز باعث شده است تا ثبت شركت در تركيه، علاوه بر مزايايي چون كسب اقامت، سوددهي فراواني را نيز به همراه داشته باشد. براي همين است كه اين روش، به يكي از محبوب‌ترين روش‌هاي مهاجرت به تركيه، تبديل شده است.

معمولا گفته مي‌شود كه ثبت شركت در تركيه، در كلان‌شهرهايي چون استانبول؛ آنكارا، آنتاليا، بدروم و يا ازمير، سوددهي بيشتري را به همراه خواهد داشت.

مزايا و معايب ثبت شركت در در تركيه

ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان، بدون شك مزايا و معايبي را به همراه خواهد داشت. براي اينكه آگاهانه در اين مسير قدم بگذاريم، پيش از هر چيز، لازم است كه از اين موارد، به خوبي آگاهي پيدا كنيم.

از جمله مزاياي ثبت شركت در تركيه، مي‌توان به اين موارد اشاره كرد:

  • دريافت اقامت تركيه براي مدير شركت، همسر و فرزندان زير 18 سال

  • امكان ثبت شرك بدون نياز به داشتن همكاري با شريك ترك

  • امكان پرداخت ماليات، بر اساس درآمد سالانه شركت

  • هزينه پايين براي نگهداري از شركت در تركيه

  • اخذ كارت بازرگاني از دولت تركيه

  • امكان افتتاح حساب در تركيه و...

مزاياي ثبت شركت در تركيه

و خب در برابر تمامي اين مزاياي ذكر شده، معايبي نيز وجود خواهد داشت. از نظر ما، در رابطه با معايب ثبت شركت در تركيه نيز بايد اين موارد را به خاطر داشته باشيد:

  • ضرورت آگاهي كافي از بازار و اقتصاد تركيه براي حفظ جايگاه شركت

  • لزوم حضور فعال در بازار تركيه و ايجاد ارتباط با ساير شركت‌ها

  • احتمال تغيير در قوانين به صورت ناگهاني و بدون اطلاع قبلي

  • روندهاي اداري طولاني و بروكراسي

  • وجود مسائل نظارتي سختگيرانه و...

 معايب ثبت شركت در تركيه

ثبت شركت در تركيه به چه شكل است؟

ثبت شركت در تركيه، يك تفاوت بزرگ و اساسي با ايران دارد. در تركيه، شما براي راه‌اندازي هر نوع كسب و كار، بايد روند رسمي و اداري ثبت شركت را پشت سر بگذاريد. به طور مثال، چه بخواهيد يك شركت رسمي تاسيس كنيد و چه يك سالن زيبايي، چه يك سوپرماركت و چه رستوران، در هر صورت نياز داريد كه آن كسب و كار را از طريق مراجع دولتي، به عنوان يك شركت، به ثبت برسانيد.

در بخش‌هاي بعدي، از انواع شركت در تركيه نيز بيشتر برايتان خواهيم گفت.

انواع شركت در تركيه

چنان كه در بخش قبلي به آن اشاره كرديم، ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان و چه براي تركيه‌اي‌ها، انواع مختلفي دارد. بسته به نوع شركتي كه قصد ثبت كردن آن را داريد، بايد به سراغ يكي از انواع شركت‌ها در كشور تركيه برويد.

انواع شركت در تركيه را مي‌توان به 3 دسته تقسيم‌بندي نمود:

شركت شخصي

ساده‌ترين نوع ثبت شركت در تركيه است. اين نوع ثبت شركت، براي كسب و كارهاي خرد است. به طور مثال، اگر قصد تاسيس سوپرماركت، سالن زيبايي، مزون خياطي و كسب و كارهاي اين چنيني را در تركيه داريد، بايد آن‌ها را به عنوان يك شركت شخصي ثبت نماييد.

شركت با مسئوليت محدود

اين نوع از ثبت شركت در تركيه، يك پله از نوع قبلي بالاتر بوده به بنا بر آمار، رايج‌ترين شيوه ثبت شركت در اين كشور، به حساب مي‌آيد. اين نوع ثبت شركت در تركيه، به وجود حداقل يك شريك يا سرمايه‌گذار نياز دارد. قوانين مربوط به اين نوع شركت بسيار سفت و سخت است و براي ثبتشان، به تنظيم اساسنامه نياز است.

شركت سهامي

و آخرين نوع از ثبت شركت در تركيه، شركت سهامي است و خب مي‌توان كه نسبت به باقي انواع شركت در اين كشور، بالاتر است. براي ثبت اين نوع شركت، شما حتما بايد يك سهامدار ترك داشته باشيد. گفتني است كه هزينه ثبت اين نوع شركت نيز، از باقي شركت‌ها بيشتر است.

سرمايه و هزينه ثبت شركت در تركيه

علاوه بر اطلاعاتي كه تا به اينجاي كار به شما ارائه داديم، بدون شك كنجكاو آن هستيد كه بدانيد ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان، چقدر هزينه بردار خواهد بود. همانطور كه در مقدمه و بخش‌هاي پيشين به آن اشاره كرديم، ثبت شركت در اين كشور، يكي از راه‌هاي گران قيمت براي اخذ اقامت تركيه به حساب مي‌آيد. از همين روي، نياز به سرمايۀ بالا دارد كه خب شايد تامينش، براي هر كسي ممكن نباشد.

هزينه ثبت شركت در تركيه براي انواع سه گانه شركت، به شرح زير است:

  • شركت شخصي: حدود 3000 لير تركيه براي هزينه‌هاي ثبتي و اداري

  • شركت با مسئوليت محدود: حدود 10 هزار لير تركيه، به عنوان سرمايه اوليه

  • شركت سهامي: حدود 20 هزار لير تركيه، به عنوان سرمايه اوليه

علاوه بر اين هزينه‌ها، بايد هزينه‌هاي جانبي ثبت شركت در تركيه را نيز در نظر داشته باشيد. به طور مثال، شما براي شركت خود بايد يك ملك تجاري را اجاره كنيد كه هزينه اجاره نيز به هزينه‌هاي بالا افزوده خواهد شد. يا مثلا طبق قوانين، بايد يك حسابدار رسمي نيز استخدام كنيد كه خود هزينه‌اي جداگانه در بر خواهد داشت. و در آخر، ماليات بر درآمد شركت ثبت شده را نيز بايد محاسبه نماييد.

روند ثبت شركت در تركيه

همانطور كه پيشتر هم به اين موضوع اشاره كرديم، روند ثبت شركت در تركيه، مي‌تواند بسيار پيچيده و گاها بسيار طولاني باشد. براي اينكه اين روند را آغاز كنيد، قبل از هر چيز بايد به اداره ماليات كشور تركيه مراجعه كرده به عنوان موسس شركت، كد مالياتي دريافت نماييد. بعد از آن با مدارك لازم، بايد به اداره ثبت شركت اين كشور مراجعه نماييد.

براي اينكه با مراحل ثبت شركت در تركيه بيشتر آشنا شويد، دنبال كردن موارد زير مي‌تواند برايتان مفيد باشد:

  • تعيين محل شركت

  • ترجمه مدارك شركا براي ثبت

  • تنظيم اساسنامه شركت

  • مراجعه به اداره ثبت شركت

  • تكميل فرم‌هاي مربوط به ثبت

  • اخذ تاييده اساسنامه شركت

  • افتتاح حساب در تركيه و واريز سرمايه اوليه

  • مراجعه به اداره دارايي و ثبت فرم

  • مراجعه بازرسان اداره دارايي براي تاييد

  • اخذ شماره مالياتي شركت

  • معرفي فردي به عنوان مشاور مالياتي

  • استخدام حسابدار رسمي ترك

مدارك لازم براي ثبت شركت تركيه

براي ثبت شركت در تركيه، درست مثل هر روند اداري و رسمي و ديگر، به مدارك خاصي نياز است. به خصوص اگر به عنوان يك خارجي بخواهيد در اين كشور سرمايه‌گذاري كنيد، اهميت ارائه اين مدارك، بيشتر نيز مي‌شود.

از جمله مدارك ثبت شركت در تركيه كه لازم هستند، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • اصل پاسپورت مدير و موسس شركت با حداقل 6 ماه اعتبار

  • اصل پاسپورت و مدارك شناسايي شركا

  • دو قطعه عكس 3 در 4

  • ثبت آدرس پستي و شماره تماس شركت

  • تعيين زمينه فعاليت شركت به صورت رسمي

  • پيشنهاد چند نام متناسب با حيطه فعاليت شركت

  • تعيين مدير شركت در اساسنامه شركت

  • تعيين ميزان سهام هر يك از شركا

سخن نهايي

اكنون شما تا حدود زيادي از مراحل و جزييات ثبت شركت در تركيه آگاه هستيد. اما بايد بدانيد كه اين تمام ماجرا نيست. ثبت كردن يك شركت در تركيه، معمولا راهي طولاني‌تر و پرپيچ و خم‌تري از اين حرف‌ها دارد. به طوري كه قدم گذاشتن در اين راه، به هر كسي توصيه نمي‌شود و اصلا شايد بدون كمك گرفتن از افراد متخصص، اصلا ممكن نباشد.

براي ثبت شركت در تركيه، نمي‌توان به تنهايي وارد عمل شد؛ زيرا ممكن در است كوچكترين اشتباه، سرمايه‌ كلاني به هدر رود و موسس شركت، ضرر بزرگي را متحول شود. براي همين است كه ما پيشنهاد مي‌كنيم براي ورود به اين مسير و اخذ اقامت تركيه با ثبت شركت، بهتر است از دانش افراد متخصص كمك بگيريد.

استانبول همراه، با تجربه‌اي طولاني در زمينه ثبت شركت در تركيه براي ايرانيان، مي‌تواند بهترين راهنماي شما باشد. اين شركت، از صفر تا صد در كنار شما خواهد بود و تمامي مراحل قانوني را بهترين شكل تا اخذ اقامت تركيه، براي شما انجام خواهد داد. همين امروز با مشاوران استانبول همراه تماس بگيريد و نقطه عطف زندگي خود را رقم بزنيد.

منبع1

منبع2


[ شنبه 4 تير 1401 ] [ 15:40 ] [ حسین ]
[ ]