طرز تهیه چیز کیک لوتوس (یخچالی)

کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که عاشق چیز کیک نباشد. همه ما وقتی به یک کافه می‌رویم اولین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد این است که چای یا قهوه خود را با یک چیز شیرین میل کنیم. بدون شک چیز کیک‌ها به عنوان اولین انتخاب‌ها در ذهن مرور خواهند شد. در این میان چیز کیک‌های یخچالی طعم و مزه دلنشین‌تری دارند. در ادامه می‌خواهیم شما را با طرز تهیه چیز کیک لوتوسآشنا کنیم. که هم مواد اولیه آن ساده به دست می‌رسد و هم از نظر مزه یک سر و گردن از انواع چیز کیک یخچالی بالاتر است! با ما همراه باشید. 

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه چیز کیک لوتوس.jpg



مواد لازم 

  • یک بسته بیسکوئیت لوتوس ساده

  • یک چهارم فنجان کره ذوب شده 

  • یک فنجان خامه غلیظ 

  • 2 فنجان پنیر خامه ای

  • 1 قاشق چایخوری عصاره عصاره وانیل 

  • 3/2 پیمانه پودر قند 

  • 4 قاشق غذاخوری کرم لوتوس

  • 3 قاشق غذاخوری کرم لوتوس ذوب شده 

  • 2 قاشق غذاخوری خرده بیسکوئیت لوتوس

  • توت فرنگی  و بلوبری

 

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

پوسته این چیزکیک با بیسکوئیت لوتوس درست می شود. ابتدا باید بیسکوئیت‌ها را تا زمانی که نرم شوند خرد کنید. سریع‌ترین و بهترین روشی که می‌توانید این کار را انجام دهید این است که بیسکوئیت‌ها درون مخلوط کن یا غذاساز بریزید. 

حالا در ادامه بیسکوئیت‌هایی که به خوبی خرد شده بودند را درون یک کاسه ریخته و با کره ذوب شده به خوبی مخلوط کنید. حالا موادی که درون کاسه قرار دارد را درون یک قالب کمربندی (اگر ندارید یک قالب گرد) بریزید و به پشت قاشق غذاخوری خوب آن را صاف کنید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت درون یخچال بماند تا خوب خودش را بگیرید. 

در این مرحله پنیر خامه ای را از ظرف خودش خارج کرده و به کمک همزن برقی به خوبی بزنید تا کاملا نرم و لطیف شود. البته توجه داشته باشید که پنیر را حدود 1ساعت قبل از همزن زدن در دمای محیط قرار دهید تا به سرعت به فرم مدنظر برسد. این کار باعث می‌شود فیلینگ چیز کیک بافت خامه ای پیدا کند. 

در این مرحله پودر قند، کرم لوتوس و عصاره وانیل (اگر ندارید یک چهارم قاشق چایخوری پودر وانیل) را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه مجزای خامه غلیظ را با همزن خوب بزنید تا کاملا فرم بگیرد و از کاسه نریزد، سپس پنیر همزده شده را اضافه کنید و مجددا هم بزنید تا یکدست شوند. 

حالا مخلوطی که در بالا درست کردید را درون قالبی که قبلا خرده‌های بیسکوئیت را درونش ریخته بودید، بریزید و به مدت 30 دقیقه آن را درون یخچال قرار دهید. و در نهایت کرم لوتوس ذوب شده را روی چیز کیک بریزید و دوباره قالب را حداقل به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار دهید. چیز کیک شما آماده است و می‌توانید با توت فرنگی، بیسکوئیت خرد شده و یا بلوبری آن را تزئین کنید. 

 


[ چهار شنبه 11 اسفند 1400 ] [ 19:2 ] [ حسین ]
[ ]

روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس

در این دستور چیز کیک نیازی به پخت نیست، پس درست کردن آن آسان است البته تنها قسمت زمان بر آن سرد کردن آن درون یخچال است که حداقل 6 ساعت زمان خواهد برد. اگر شما هم مثل من از طرفداران بیسکوئیت و کرم لوتوس هستید این دستور چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس دقیقا برای شماست! با ما همراه باشید. 

مواد لازم 

یک بسته بیسکوئیت لوتوس 

100 گرم کره ذوب شده 

برای فیلینگ

500 گرم پنیر خامه ای 

100 گرم شکر

300 گرم خامه قنادی

نصف قاشق چایخوری پودر وانیل 

100 گرم کرم لوتوس 

برای تزئین

50 گرم بیسکویت لوتوس 

50 گرم کرم لوتوس 

روش تهیه چیز کیک یخچالی با بیسکوئیت لوتوس 

برای شروع یک قالب 20 سانتی متری را بردارید و یکی دو ورق کاغذ روغنی را برش زده و در کف قالب گرد قرار دهید. این کار باعث می‌شود که بعد از اینکه مواد را درون قالب ریختید (قالب کمربندی) به ته آن نچسبد. 

بیسکوئیت ها را درون غذاساز بریزید و چند پالس بزنید. توجه داشته باشید که بیسکوئیت‌ها کاملا ریز شوند. سپس کره ذوب شده و بیسکوئیت خرد شده را درون یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید. حالا مواد کف چیز کیک لوتوس شما آماده است. آن را با قاشق در ته قالب پهن کنید و درون یخچال بذارید تا خنک شود. 

حالا می‌رویم به سراغ فیلینگ چیز کیک که مزه اصلی به آن می‌دهد! با همزن برقی پنیر خامه ای و شکر ریز (بهتره پودر قند باشد) را به خوبی با هم هم بزنید تا ماده ای سفت حاصل شود. در نهایت خامه و وانیل را به مخلوط اضافه کرده و هم زدن را ادامه دهید تا مخلوطی غلیط و سفت بدست آید. 

در این مرحله ابتدا قالب چیز کیک را از یخچال خارج کنید و مخلوطی که در بالا درست کردید را به دقت روی ان بریزید و سطح آن را به خوبی صاف کنید تا ظاهر چیز کیک یکدست شود. سپس قالب را 6 تا 24 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خوب بگیرید. 

حالا وقت آن رسیده است که رویه چیز کیک لوتوس، را آماده کنیم. ابتدا بیسکوئیت را درون یک نایلون ریخته و به کمک وردنه آن را خورد کنید. همچنین کرم لوتوس باقی مانده برای رویه را درون مایکرویوو قرار دهید. (30 ثانیه برای آب شدن کافیست) سپس بیسکوئیت و کرم را روی سطح چیز کیک بریزید. چیز کیک یخچالی شما آماده است نوش جان!

 

 

 


[ چهار شنبه 11 اسفند 1400 ] [ 18:58 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

زرشک پلو با مرغ رستورانی را با تمام نکات آشپزی برای پخت این خوراک مجلسی در خانه تهیه نمایید . برای پخت این غذا سعی کنید از مرغ تازه استفاده کنید. سعی کنید مرغ را همراه با پوست بپزید . در ضمن پیاز باید زیر و روی مرغ را بپوشاند. (zereshk polo)

https://telegra.ph/file/e90c9e2267ddb68ac8721.png

مواد لازم

  • ران یا سینه مرغ

  • پیاز خرد شده

  • هویج حلقه ای

  • فلفل دلمه ای سبز

  • نمک و فلفل

  • زعفران دم شده

  • رب ۱ قاشق غ

  • لیمو ۱ عدد

طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

برای تهیه زرشک پلو با مرغ ابتدا مقداری از پیاز خرد شده راهمراه با هویج و فلفل دلمه‌ای در کف قابلمه ریخته و سپس تکه های مرغ را بر روی مواد قرار داده و روی آنها نمک و فلفل می پاشیم حالا چیزی در حدود ۳ یا ۴ قاشق ظرف راندم کرده بر روی مرغ ها می باشید .(read more)

در این مرحله الباقی پیازهای خرد شده را همراه با هویج و فلفل دلمه‌ای را دوباره بر روی مرغ ها ریخته سپس کمی روغن مایع اضافه کرده بعد از انجام این کار رب گوجه فرنگی را همراه با آب داغ مخلوط میکنیم و بر روی خوراک مرغ میریزیم .

در این مرحله درب ظرف را قرار داده و برای مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه اجازه می دهیم تا مرغ ها با حرارت ملایم پخته شوند . در هنگام پخت در چندین نوبت از سسی که در  کف قابلمه قرار دارد بر روی مرغ می ریزیم .

در این مرحله آب لیموی تازه خود را گرفته و به مواد درون ظرف اضافه میکنیم ، در مرحله آخر یک قاشق زعفران دم کرده را به خوراک مرغ اضافه کرده و اجازه میدهیم ، تا غذا برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به آرامی پخته و جا افتاده شود . اکنون پلو مجلسی شما آماده برای سرو میباشد .

 


[ پنج شنبه 5 اسفند 1400 ] [ 19:6 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتی

خورشت آلو اسفناج از ان دست غذاهای محبوب ایرانی‌هاست که درست کردن آن کار سختی نیست. فقط کافیست در طرز تهیه خورشت آلو اسفناج به تمامی نکته‌ها دقت داشته باشید. همچنین باید مقدار مواد را هم بدانید. چون کم و زیاد کردن مواد می‌تواند طعم غذا را تغییر دهید. در ادامه به طرز تهیه آلو اسفناج مرحله به مرحله می‌پردازیم. 

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه الو اسفناج.jpg

مواد لازم

  • 500 گرم گوشت خورشتی گوسفندی

  • 1 کیلوگرم اسفناج

  • 500 گرم تره

  • 250 گرم آلو

  • روغن به میزان لازم

  • 3 قاشق سوپخوری پیاز سرخ کرده

  • آبغوره یا آبلیمو به مقدار کم

  • نمک و فلفل به مقدار لازم

 

طرز تهیه خورشت آلو اسفناج با گوشت خورشتی

گوشت را به صورت خورشتی خرد کرده و می‌شوییم و با سه تا چهار قاشق پیاز سرخ کرده و دو یا سه لیوان آب در ظرفی ریخته و می‌گذاریم با حرارت ملایم بپزد. بعد تره را جداگانه ریز خرد می‌کنیم و اسفناج را بعد از تمیز کردن کمی درشت‌تر خرد می‌کنیم. (best recipe)

حالا تره و اسفناج را با مقدار کمی روغن تفت می‌دهیم به حدی که آب سبزی کشیده شود. سپس آلو را شسته و به همراه سبزی سرخ شده و با کمی نمک و فلفل داخل گوشت می‌ریزیم و می‌گذاریم خورشت چند جوش که زد و به روغن افتاد آن را در ظرف می‌کشیم.

این خورشت را بدون آلو نیز می‌توان درست کرد؛ در اینصورت مقداری آبغوره یا آبلیمو آن کمی بیشتر می‌شود و به جای آبغوره یا آبلیمو می‌توانید از گرد غوره نیز استفاده کنید. ممکن است بخواهید خورشت اسفناج را بدون تره تهیه کنید که در این صورت مقدار اسفناج مورد نیاز 2 کیلوگرم خواهد شد. (aloo esfenaj)

فوت و فن تهیه خورشت آلو اسفناج

اگر گوشت قرمز را دوست ندارید یا مشکل فشار خون دارید. می توانید از گوشت سفید مثل مرغ و یا بوقلمون استفاده کنید. فقط کافی است به جای گوشت گوسفند از ۵۰۰ تا ۷۰۰ گرم گوشت مرغ یا بوقلمون استفاده کنید و سایر مراحل که در بالا گفته شد را دنبال کنید. در مناطق شمالی کشور به خصوص گیلان در تهیه خورش آلو اسفناج از رب انار و گردو سابیده شده استفاده می‌کنند.

 


[ دو شنبه 2 اسفند 1400 ] [ 20:49 ] [ حسین ]
[ ]

طرز تهیه عدس پلو با کشمش و خرما (گیاهی)

عدس پلو (عدس پلو ایرانی) یکی از غذاهای سنتی و محبوب ایرانی است که علاوه بر طعم خوب، به دلیل داشتن عدس از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است.  این غذا سرشار از پروتئین گیاهی است و روی آن زرشک، کشمش و خرما تفت داده شده، دلچسب و آرامش بخش است!

 

چه چیزی را با عدس پلو سرو کنیم؟ 

عدس پلو  را می توانید با یک کاسه سالاد شیرازی سرو کنید، من هم دوست دارم این غذا را با یک کاسه ماست ساده مخلوط با نعنا سرو کنم. کشمش و خرما تفت داده شده با این غذا واقعا معرکه می شود.  (read more)

C:\Users\G10\Desktop\طرز تهیه عدس پلو.jpg

مواد لازم

  • برنج: 5 لیوان

  • عدس: 3 لیوان

  • کشمش: 2 لیوان

  • پیاز: 3 عدد

  • خرما: 11عدد

طرز تهیه عدس پلو با کشمش و خرما (گیاهی) 

برای تهیه عدس پلو بدون گوشت زمان چندانی نیاز ندارید. ابتدا دو ليوان عدس را از چند ساعت قبل خیس كرده تا هنگام پخت سريعتر بپزد. قابلمه ای را روی حرارت قرار دهيد و عدس را به همراه آب در آن بريزيد و اجازه دهيد تا خوب پخته و نرم شود. برنج را نیز از قبل خیس کنید. (get recipe)

سپس پیازها را ریز خرد کنید و در ظرفي كه لبه دار باشد، مجزا با مقداری روغن سرخ کنید. سپس عدس هاي پخته و کشمش پلویی را اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا رطوبت مواد کشیده شود و طعم خامی مواد گرفته شود.

اكنون قابلمه ای را برای پخت برنج برداشته و روی حرارت ملايم قرار دهيد. آنگاه 5 ليوان آب را به همراه كمي نمك و روغن در آن بريزيد و برنج را به آن اضافه كنيد. پس از اینکه کمی جوشید و اطراف برنج نرم شد آن را آبکش کنید. قابلمه را روی گاز بگذارید و ته دیگ مناسب ذائقه ی خود را کف آن قرار دهید. معمولا از سیب زمینی استفاده میکنند اما شما طبق میل خود عمل کنید. برنج را لایه لایه داخل قابلمه بریزید و لابه لای آن مخلوط عدس و کشمش اضافه کنید. مايه را با برنج خوب هم بزنيد تا به خوبی با هم مخلوط گردند.

   برای آماده کردن خرما ها کافی است هسته خرما ها را درآورید و روی برنج قرار دهید. اين كار باعث نرم شدن و كمي هم پخته شدن خرما در نتیجه خوشمزه تر شدن غذا میشود. نصف لیوان آب جوش و چند قاشق روغن را با هم مخلوط کنید و روی برنج بریزید. در قابلمه را ببندید و با حرارت ملایم بگذارید برنج دم بکشد. آخرین کاری که باید انجام دهید آب کردن مقداری کره یا روغن حیوانی به روش بن ماری است، برنج را در ديس بکشید و روغن را روی آن بریزید.

 


[ دو شنبه 2 اسفند 1400 ] [ 20:46 ] [ حسین ]
[ ]

آیا می دانید که چگونه دسرهای لوتوس بیسکاف درست کنید؟

بیسکویت، شکلات و خامه همیشه برای تزیین کیک، کاپ کیک و کلوچه استفاده می شود، اما آیا تا به حال دسر و شیرینی را با بیسکویت یا کره کوکی درست کرده اید؟ بیسکویت های نیلوفر آبی و کره کوکی ها با ظاهر و بسته بندی نمادین خود در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و می توانید انواع کیک، کلوچه و دسرهایی را که با آن ها درست شده اند، پیدا کنید. در این پست تمام دستورهایی که من با بیسکویت ترد لوتوس بیسکوف (excellent biscoff recipe) و کره شیرینی خوشمزه درست کردم را مشاهده می کنید. در اینجا ایده های دستور پخت لوتوس بیسکوف آورده شده است. به خواندن ادامه دهید تا برخی از خوش طعم ترین شیرینی هایی را که تا به حال امتحان کرده اید کشف کنید.

C:\Users\G10\Desktop\lotus biscoff.png

 

ترافل بیسکاف 

ترافل‌ها ممکن است شیک به نظر برسند و درست کردن آن‌ها کار زیادی می‌طلبد، اما این لقمه‌های لذت‌بخش به‌خاطر خوش طعم‌ها هستند و فقط شامل سه ماده هستند. درست کردن آنها تقریباً به همان راحتی است که در یک لقمه بلعیده می شوند. 

 

کیک فنجانی بیسکاف

کیک ماگ دسرهای تک نفره هستند. همانطور که کیک ها در طعم های مختلف پخته می شوند، کیک های ماگ نیز انواع مختلفی دارند. این ماگ کیک با کره بیسکوف بیسکوف درست می شود و در کمتر از 10 دقیقه آماده می شود. این نوع کیک ها برای مجالس بسیار مناسب هستند. در اینجا دستور تهیه کیک لیوان بیسکوف آورده شده است. (lotus biscoff ideas)

 

میلک شیک بیسکاف

یک نوشیدنی سرد تابستانی با طراوت و لذت بخش برای همه دوستداران لوتوس بیسکوف! این میلک شیک بیسکوف لوتوس مانند یک دسر در یک لیوان بسیار غنی و کم ارزش است. غذای تابستانی خوشمزه که همه دوستش خواهند داشت!

 

پنکیک بیسکاف

به دلیل سادگی در تهیه پنکیک، معمولاً آن را برای صبحانه ترجیح می دهند. اگرچه پنکیک ها را می توان به صورت شور یا شیرین طبخ کرد، اما مواد اصلی آن معمولا شیر، تخم مرغ و آرد است. حتما تا به حال چند نوع پنکیک درست کرده اید، امروز قصد داریم با کره بیسکوف یک پنکیک خوشمزه درست کنیم. این پنکیک بیسکوف تند و غنی است و طعم کاراملی آن برای میز صبحانه آخر هفته عالی است.

 

باشرکت بیسکاف لوتوس آشنا شوید

 

شرکت Lotus biscoff به یک سایت خارجی پیوند می دهد. در لمبک در سال 1932 توسط برادران جان، امیل و هنری بون تأسیس شد. وقتی شرکت تأسیس شد، برادران برای صبحانه کلوچه درست کردند و همچنین برای روز سنت نیکلاس کلوچه درست کردند. آنها بعداً در speculoos تخصص یافتند. کارل بون، پسر بنیانگذار جان بون، در سال 1966 مدیر شد و از سال 1974 به مدت 32 سال مدیر عامل شرکت لوتوس و سپس به مدت 20 سال (1966-2012) رئیس شرکت بود. در سال 2006، برادرش متیو به عنوان مدیرعامل شرکت کرد. در پایان سال 2011، نسل جدیدی با جان بون به عنوان مدیر عامل جدید شرکت، مسئولیت را بر عهده گرفت.

 
 

[ پنج شنبه 28 بهمن 1400 ] [ 19:0 ] [ حسین ]
[ ]

اسرار آمازون، چیزهایی که درباره آمازون نمی‌دانید

  • اسم قبلی آمازون «کادابرا» بود، کادابرا نام کوتاه‌شده اصطلاح جادویی آبراکادابرا است. 

  • جف بزوس شرکت آمازون را در سال 1995 با فروش کتاب شروع کرد.

  • حدود 6000 سگ در مقر اصلی آمازون در سیاتل کار می‌کنند. حتی پارک مخصوص سگ‌ها هم در آمازون هست.

اسم آمازون از اول آمازون نبود

اولین اسمی که برای آمازون انتخاب شد، کادابرا بود، کوتاه‌شده عبارت جادویی آبراکادابرا. وکیل جف بزوس به او گفت که این عبارت جادویی کمی پوچ و بی‌معنی نیست و وقتی کسی این اسم را می‌گوید ممکن است آن را با کلمه «کاداور» به معنای جسد اشتباه بگیرد. در نهایت، آنها اسم آمازون را انتخاب کردند که اسم رودخانه‌ای در آمریکای جنوبی بود. 

ایده پشت این اسم این بود که مجموعه کتاب‌های آنها در آمازون خیلی گسترده است، درست مثل بزرگ‌ترین رودخانه جهان. آنها هنوز نام‌های مختلف آمازون را در ذهنشان دارند و حتی به این نام‌ها دامنه هم خریدند. مثلا اگر عبارت Relentless.com را تایپ کنید، به سایت آمازون هدایت می‌شوید. 

C:\Users\G10\Desktop\اسرار آمازون، چیزهایی که درباره آمازون نمی‌دانید.jpg

شرکت آمازون کارش را با فروش کتاب آغاز کرد.

وقتی جف بزوس برای اولین بار کارش را در سال 1995 شروع کرد، فقط کتاب می‌فروخت. او در گاراژ خانه‌اش کتاب‌ها را نگه می‌داشت. وقتی آمازون برای اولین بار کتاب‌فروشی فیزیکی‌اش را در سال 2015 راه‌اندازی کرد، به اصول و روش‌های اولیه‌اش پایدار بود. 

آمازون دو سال مالیات دولت فدرال آمریکا را پرداخت نکرد

سود آمازون از سال 2017 تا 2018 دو برابر شد. اما این شرکت به مدت دو سال مالیات فدرال را پرداخت نکرد. این کار کاملا قانونی انجام شد. دولت آمریکا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا از معافیت‌ها و مزایای کاهش مالیات استفاده کنند. طبق سیاست، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه، شرکت‌ها تشویق می‌شدند تا سود خودشان را در زمینه توسعه و تحقیق خرج کنند. از سال 2005 تا 2014، آمازون بیش از 600 میلیون کاهش مالیات دریافت کرد تا در ایالت‌های خاص انبار بسازد. علاوه‌بر این، 147 میلیون دلار هم برای ساخت مراکز داده در سراسر کشور دریافت کرد. 

در سال 2018، خدمات وب آمازون 7.3 میلیارد دلار برای آمازون درآمد داشت

احتمالا لوگوی AWB را قبلا دیده باشید. این لوگو کمی شبیه به آمازون است، ولی تفاوت‌هایی هم در آن وجود دارد. AWB مخفف عبارت Amazon Web Services است، یک سرویس ابری که آمازون آن را مدیریت می‌کند. این سرویس مشکل میزبانی کسب‌وکارها در بستر اینترنت را حل می‌کند و خدماتی مثل ذخیره داده، نیرو و منابع فناوری اطلاعات را در اختیار آنها می‌گذارد. 

استارتاپ‌ها با این خدمات می‌توانند با هزینه کم کارشان را شروع کنند. آنها منابع موردنیازشان را از AWS می‌خرند و با رشد شرکت نیازهایشان را افزایش می‌دهند. بسیاری از سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم از جمله Lyft، ایربی ان بی، اسپاتیفای و نت فلیکس از سرویس وب آمازون استفاده می‌کردند. حتی شرکت های بزرگی مثل تایم و کامکست سرورهای خودشان را به سرویس ابری AWS منتقل ردند. بخش زیادی از درآمد آمازون از این سرویس به دست می‌آید. در سال 2018، شرکت آمازون گزارش کرد که AWS 3.7 میلیارد درآمد داشته است. این مقدار در سال 2017 به 4.3 میلیارد رسید.

چه چیزهایی را نمی‌توانید در آمازون بخرید

با اینکه وسایل زیادی در آمازون قابل خریداری هستند، چیزهایی هم هستند که نمی‌توانید مستقیما از وب‌سایت بخرید. خانه، ماشین، سیگار و حیوان از جمله وسایلی هستند که نمی‌توانید از آمازون بخرید.

آمازون 41 برند و شرکت وابسته دارد

وقتی از سایت Zappos.com کفش می‌خرید یا بازیگر موردعلاقه‌تان را در سایت IMDb جست‌وجو می‌کنید، از پول موجود در حساب آمازونتان استفاده می‌کنید. آمازون صاحب برندهای دیگری مثل گودریدز، هول فودز، آدیبل و Souq.com (یک سایت فروشگاهی برای کشورهای خاورمیانه) هم هست. به طور کل آمازون 41 برند و شرکت وابسته دارد.

روش جالب مدیر عملیات برای خلاص‌شدن از ناامیدی

فصل تعطیلات فصل پراسترسی برای کسب‌وکارها و خرید و فروش است. جف ویلک در اوایل دهه 2000 مدیر عملیات آمازون بود. او روش جالبی برای رهایی از این استرس‌ها داشت. جف کارمندان را تشویق می‌کرد که بعد از تمام‌شدن هدفشان به او زنگ بزنند و مثل یک انسان اولیه فریاد بزنند.

آمازون دوست‌دار حیوانات است.

کارمندان آمازون دوست دارند حیوانات خانگی‌شان را کنار خودشان داشته باشند. به همین دلیل حدود 6000 سگ در محیط آمازون در سیاتل زندگی می‌کنند. حتی یک پارک مخصوص سگ‌ها و شیر آتش نشانی دکوری هم در محیط شرکت وجود دارد. 

آمازون محیط خاصی برای استراحت کارمندانش درنظر گرفته است

آمازون فضای خاصی را برای استراحت کارمندان فراهم کرده است. کارمندان می‌توانند زمانی را از پشت میزهایشان بلند شوند، با بقیه همفکری کنند و به نتایج نوآورانه‌ای برسند. در سال 2018، شرکت محیط Spheres را در شرکت آمازون در سیاتل راه‌اندازی کرد. 

در این محیط بیش از 400 گونه درخت از سرتاسر جهان کاشته شده است. گیاهان آمازون معمولا متناوب هستند و گلخانه‌ای در نزدیک آمازون نگهداری می‌شوند. جان شوتلر می‌گوید که در جای طبیعت در محیط‌های کاری خالی است. شوتلر در جایگاه معاون املاک و امکانات شرکت می‌خواست که طبیعت را وارد محیط و فرهنگ شرکت بکند. 

امیداریم از مطالعه این حقایق لذت کافی را برده باشید. Etgram ارایه کننده انواع گیفت کارت اسپانسر این مقاله است. برای خرید گیفت کارت آمازون و ... می‌توانید به وب سایت ما مراجعه کنید. 

 


[ چهار شنبه 20 بهمن 1400 ] [ 18:32 ] [ حسین ]
[ ]

تیپاکس چیست؟

روزانه به میزان ده‌ها هزار یا بیشتر بسته‌های پستی توسط تیپاکس برای افراد در مکان‌های مختلف جابجا می‌شوند. ازجمله وظایف مهم تیپاکس نگهداری و حفاظت از بسته‌های پست شده است. تیپاکس دارای 60 سال تجربه است و با داشتن کادر مجرب و متخصص قابلیت ارائه خدمات به مشتریان در سراسر کشور و اکثر نقاط جهان را دارد.

شما با اطمینان کامل می‌توانید بسته‌های پستی خود را هرچند قیمتی و ارزشمند، در اسرع وقت، با دقت فراوان جابجا و حمل کنید. تیپاکس همگام با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا نیز روزبه‌روز ترقی و پیشرفت داشته است. رضایت مشتری از مهم‌ترین اهدا این مجموعه بی‌نظیر و باکیفیت است. در این مقاله قصد داریم سوال تیپاکس چیست؟ همچنین اگر به دنبال نظرات در مورد تیپاکسهستید این مقاله به شما کمک زیادی خواهد کرد. 

انواع خدمات تیپاکس را نام ببرید؟

 بعضی از بسته‌ها برای رسیدن به مقصد باید مسافتی طولانی طی کنند که برای انجام این کار از پست‌های هوایی و یا زمینی استفاده می‌شود. برای انتقال دادن بسته‌ها به کشورهای دیگر معمولا از پست‌های هوایی استفاده می‌کنند که از نکات مهم آن توجه به سالم رساندن این محموله‌های پستی به دست مشتریان و صاحبان آن است.

با رعایت قوانین مشخص‌شده در دفاتر تیپاکس و تماس تلفنی با نزدیک‌ترین دفتر تیپاکس می‌توانید روزانه بسته‌های پستی خود را به اکثر نقاط کشور و دنیا ارسال کنید. زمان تحویل مرسولات شما بین 24 تا 72 ساعت است که از مبدا به مقصد تعیین‌شده برسد. شما به‌صورت آنلاین می‌توانید پیگیری لازم از بسته ارسالی خود را انجام دهید. ارسال بسته‌ها به‌صورت هوایی به‌مدت 24 ساعت طول می‌کشد تا به مقصد موردنظر تحویل داده شود. به علاوه تیپاکس با استفاده از اکسپرس بین‌الملل می‌تواند به‌راحتی مرسولات خود را به کشورهای دیگر ارسال کنید.

لازم به ذکر است بعضی از وسایل گران‌قیمت مانند گوشی، چک و... را بیمه می‌کنند که در صورت بروز هرگونه مشکلات احتمالی، می‌توانید خسارت واردشده را از این دفاتر بگیرید. این دفترهای پستی خدمات بسته‌بندی مناسب به مشتریان ارائه می‌دهد که این بسته‌بندی نوعی محافظ برای بسته‌ها است. شما با مراجعه به دفتر نمایندگی‌های مختلف در سراسر کشور، می‌توانید از این خدمات رفاهی بهره‌مند شوید.

هزینه تیپاکس

هزینه‌های تیپاکس به‌صورت نقدی یا پس‌کرایه به دفاتر تیپاکس طبق درخواست مشتری پرداخت می‌شود که هزینه این بسته‌های پستی با توجه به مسافت بین مبدا و مقصد و وزن کالا محاسبه می‌شود. ناگفته نماند که این هزینه ها به حجم و... هیچ‌گونه ارتباطی ندارد. این هزینه‌ها شامل هزینه بسته‌بندی و ... است که در ابتدا 5 درصد تخفیف بابت حمل بسته در نظر گرفته می‌شود. سپس کارتن یا بسته استفاده‌شده را وزن کرده و هزینه آن را محاسبه می‌کنند.

تعرفه تیپاکس در شهرهای مختلف به چه عواملی بستگی دارد؟

  • هزینه شهرهای نزدیک

  • هزینه شهرهای دور

  • هزینه حمل اکسپرس (در کیش، قشم، ماهشهر و...)

لازم به ذکر است که هزینه مرسولات و کالاها با توجه به وزن و مسافت بین مبدا و مقصد گیرنده محاسبه می‌شود. هرچقدر مسافت طولانی‌تر باشد هزینه دریافتی بیشتر خواهد بود. شما باید قبل از ارسال محموله‌های پستی اطلاعاتی مانند مبدا و مقصد، ارزش کالا و وزن محموله ارسالی را کسب کنید.

 اهداف تیپاکس

از اهداف تیپاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • توسعه بازار ارائه خدمات

  • آموزش و بالا بردن سطح آگاهی و مهارت

  • جلب رضایت مشتری

چه کسی باید هزینه تیپاکس را پرداخت کند؟

تعرفه پرداختی مرسولات باید توسط گیرنده یا فرستنده قبل از ارسال بسته مشخص شود؛ درصورتی‌که مقصد گیرنده دفتر نمایندگی نداشته باشد، هزینه باید توسط فرستنده پرداخت شود. برای اطمینان بیشتر می‌توانید این موضوع را بر روی بسته یادداشت کنید.

اپلیکیشن تیپاکس

با استفاده از اپلیکیشن تیپاکس و مراجعه به سایت آن می‌توانید وارد کانال شوید و تمام خدمات ثبت، رهگیری و ... را به‌صورت آنلاین انجام دهید و هزینه را پرداخت کنید. در نهایت و در اسرع وقت بسته پستی خود را ارسال یا دریافت کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم سوال تیپاکس چیست؟ را برای به‌طور کامل به شما پاسخ دهیم. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای پست کردن بسته‌ها، استفاده از تیپاکس است که در اسرع وقت و در کمترین زمان بسته به دست گیرنده خواهد رسید. هزینه تیپاکس بر عهده فرستنده است که میزان تعرفه پرداختی باتوجه به وزن، مسافت بین مبدا و مقصد و... تعیین می‌شود. امیدواریم از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. برای اطلاع از خدمات این برند می‌توانید از طریق سایت ماتوریتی اقدام کنید و تجربه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. 

منبع: news-sky

 


[ یک شنبه 17 بهمن 1400 ] [ 16:58 ] [ حسین ]
[ ]

استعلام قیمت و خرید نهال گردو در کمتر از 3 دقیقه

 

نهال گردو

شاید بسیاری از افراد علاقه مند به حوزه کشاورزی، تمایل داشته باشند قبل از خرید نهال گردو، به برسی قیمت نهال گردو بپردازند. در این مقاله ما قیمت انواع خرید نهال گردو را به نقل از آریا نهال جمع آوری کرده ایم. مشخصات و قیمت 5 رقم از بهترین ارقام نهال گردو را در ادامه این مطلب با شما به اشتراک می گذاریم پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

خرید نهال گردو؛ با توجه با شرایط جغرافیایی و اقلیمی مورد نظر، اگر زمین کشاورزی شما فاکتور های لازم جهت کاشت و پرورش را داشته باشد، می تواند یکی از سودآورترین و ایمن ترین گام های اقتصادی در کشاورزی و باغداری قلمداد شود.

قیمت خرید نهال گردو به طور کل چگونه تعیین می گردد؟

بگذارید شاید در ابتدا برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که معیار تعیین قیمت تمام شده ی یک نهال گردو چه مواردی می باشد. در این مورد می بایست چند عامل را در مورد تعیین قیمت نهال گردو با شما در میان بگذاریم.

پایه ی نهال گردوی خریداری شده، چه می باشد؟

 این به آن معناست که رقم مورد نظر شما، آیا نهال گردوی پیوندی می باشد یا از ارقام نهال گردوی بذری می باشد. مسلما نوع پایه ی نهال در عامل قیمت گذاری یکی از ارکان مهم محسوب می شود.

عامل مهم بعدی، سن نهال گردو می باشد

 اغلب سنی که انواع گردو به فروش می رسند، دو و سه سال می باشد. توصیه ی اغلب نهالستان ها خرید نهال دو ساله گردو می باشد زیرا ریشه های نهال هنوز گیرایی خود را از دست نداده و به ضخامت و سختی نرسیده است، در نتیجه بسیار زودتر در زمین کشاورزی جدید امکان رشد را کسب می نماید.

اما در مقابل، نهال گردو سه ساله، به نسبت بزرگ تر می باشد، اما کار هرس و کاشت را به نسبت سخت تر می کند.

برای جمع بندی لازم است بدانید که سن نهال هم یکی از عوامل مهم در قیمت خرید نهال گردو می باشد. خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، پس دقت حین خرید نهال بسیار مهم و ضروری می باشد.

عامل مهم بعدی، نهالستان فروشنده نهال گردو می باشد

 برخی از نهالستان های بزرگ و معتبر همانند آریا نهال، ارقام نهال های گردو را خودشان تولید و تکثیر می نمایند که مسلما در این بین، قیمت تمام شده ی نهال به نسبت بسیار پایین تر می شود، اما در مقابل برخی از افراد از واسطه ها نهال ها را برای فروش عرضه می نمایند که به طبع موجب گرانی ارقام نهال گردو می شود.

عوامل مهم دیگری همانند: نژاد، ایرانی یا خارجی بودن نهال هم در مورد تعیین قیمت نهال فاکتوری مهم محسوب می گردد. اما حال که با مهم ترین عوامل در تعیین قیمت نهال گردو آشنا شدیم، به معرفی و قیمت 5 نهال گردوی محبوب و پربار در ایران بپردازیم.

نهال گردو چندلر

اولین خرید نهال گردو پیوندی پربار در ایران، نهال گردو چندلر پیوندی

بی شک یکی از پرطرفدار ترین نهال گردو در ایران و جهان، نهال گردو چندلر پیوندی می باشد. این درخت گردو یکی از پربارترین و مقاوم ترین ارقام گردو در مناطق معتدل تا نسبتا سردسیر می باشد. با باردهی 300 کیلو به ازای هر درخت 10 ساله ی بالغ، توانسته دل بسیاری از کشاورزان را به دست بیاورد.

قیمت نهال گردو چندلر پیوندی در پاییز 1400، عددی بین 240.000 تا 250.000 هزار تومان بسته به تعداد، قیمت گذاری شده است.

دومین نهال گردوی محبوب در ایران، نهال گردو فرنور پیوندی

یکی از محبوب ترین ارقام نهال گردوی پیوندی در کشور فرانسه، بی شک نهال گردو فرنور می باشد. این درخت گردو در مناطق سردسیر به عنوان درختی معجزه آسا با باردهی بی نظیر یاد می شود. از محبوبیت این نهال می توان به مغز گردوی سفید و چرب آن اشاره داشت که ارزش اقتصادی ان را بالاتر برده است.

 درخت گردو فرنور همانند چندلر از باردهی 300 کیلویی برخوردار است و بهترین رقم در مناطق سردسیر به عنوان درخت گردویی دیرگل شناخته می گردد.

قیمت یک نهال گردو فرنور، در آذر ماه 1400 ، قیمتی مابین 240.000 تا 250.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

سومین نهال گردو پرطرفدار در ایران، نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا نهال

از ویژگی های بارز نهال گردو ژنوتیپ آریا همین بس که خودگردافشان می باشد. این به آن معناست که با کاشت این نهال گردو، به هیچ عنوان نیاز به رقم گردافشان نخواهید داشت و گل های نر و ماده، هر دو بر روی یک شاخه قابلیت رشد را خواهند داشت.

 باردهی بسیار مناسبی دارد اما سایز گردوی آن به نسبت چندلر و فرنور کمی ریز تر می باشد. پایه بذری می باشد و به همین علت قیمت بسیار مناسب و اقتصادی به خود اختصاص داده است.

جالب است بدانید قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر آریا به ازای هر راس، در آذر ماه 1400 ، 140.000 تا 150.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

نهال گردو

چهارمین نهال گردوی پر فروش در بازار نهالستان گردو آریا، نهال گردو خوشه ای

بی شک از زمان دیرباز تا اکنون، یکی از پرطرفدار ترین انواع گردو در ایران، درخت گردو خوشه ای بوده است. این درخت گردو یکی از ارقام قدیمی باغات گردو محسوب می گردد و دلیل محبوبیت آن، باردهی در هر شاخه آن هم به صورت متمرکز یا اصطلاحا، خوشه ای بوده است.

 این درخت گردو از ارقام پایه بذری محسوب می گردد و باردهی بسیار مناسبی دارد.

قیمت هر راس نهال گردوی خوشه ای، در آذر ماه 1400، عددی مابین 140.000 تا 150.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

پنجمین نهال گردوی لاکچری و خاص در ایران، نهال گردو پکان

و در انتها به یکی از خاص ترین مغزهای گردوی ایران و جهان رسیدیم، نهال گردوی آمریکایی پکان، یکی از بهترین ارقام گردو در مناطق گرمسیر که به کشاورزان امید و انگیزه ی دوباره را بخشیده است.

مغز گردی پکان یکی از جذاب ترین و کمیاب ترین گردوهای جهان محسوب می شود که با باردهی فوق العاده و مقاومت بی نظیر در مناطق گرمسیر، مورد توجه کشاورزان مناطق گرمسیر قرار گرفته است.

نهال گردوی پکان از ارقام زودگل باغات گردو محسوب می شود و تنها مناسب استفاده در آب و هوای گرمسیر می باشد.

قیمت نهال گردو پکان آمریکایی به ازای هر راس آن عددی مابین 340.000 تا 350.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

انتخاب نهالستانی مطمئن جهت خرید نهال گردو با خرید از آریا نهال

زمان کشاورز، هزینه ی احداث باغ گردو، فراهم آوردن نیروهای مورد نیاز نگهداری از باغ، سمپاشی، هرس، آبیاری و.. بی شماری از زحماتی را که یک باغدار به دوش می کشد، در گرو خرید نهال گردوی سالم و اصل می باشد.

 آریا نهال (ariyanahal.ir) با ضمانت واقعی بازگشت کالا، گواهی قرنطینه و مجوز های لازم از جهاد کشاورزی، توانسته سالانه سهم بزرگی از فروش نهال گردو را به خود اختصاص دهد. کافیست تنها نام برند آریا نهال را سرچ کرده و وارد وب سایت شده و به مشاهده مشخصات بیش از 200 رقم نهال به همراه قیمت بپردازید. همچنین جهت تمایل به دریافت مشاوره ی رایگان در رابطه با خرید نهال، می توانید مستقیما با شماره تماس (09143336024) ارتباط بر قرار نمایید.

سایت  فروشگاه نهال: ariyanahal.ir

 


[ چهار شنبه 13 بهمن 1400 ] [ 20:12 ] [ حسین ]
[ ]

کاربرد جرثقیل در سوله سازی

خب به بحث کاربرد جرثقیل در سوله سازی می رسیم. اگر می خواهید سوله سازی را شروع کنید، باید از قبل بدانید که آیا کسب و کار شما و سوله ای که می خواهید بسازید به جرثقیل نیاز دارد یا خیر.

 

اگر پاسخ شما به این سوال کلیدی "خیر" است از خواندن این مقاله خودداری کنید. و اما اگر جواب شما بله است، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید و با دقت مطالعه فرمایید. 

چرا قبل از سفارش سوله باید بدانیم که آیا جرثقیل لازم داریم و یا خیر؟

چون جرثقیل بر روی ستون های سوله نصب می شود و تمام وزنی را که باید بر روی ستون سوله بلند شود منتقل می کند، بنابراین هنگام ساخت سوله ای که دارای جرثقیل است، ستون ها باید با توجه به ظرفیت جرثقیل استحکام بیشتری داشته باشند. .

جرثقیل های سقفی مناسب ترین ابزار برای بلند کردن اجسام سنگین در داخل مکان های دارای سقف هستند، مانند سوله ای که دارای محدودیت ارتفاع است.

انواع رایج جرثقیل ها:

جرثقیل سقفی

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل های سقفی:

دلیل اینکه مناسب ترین جرثقیل در سوله سازی جرثقیل سقفی است این است که:

 استفاده از جرثقیل سقفی در سوله سازی ایمن ترین راه برای جابجایی وسایل سنگین می باشد.

جرثقیل پل تقریبا 90 درصد فضای سوله را برای جابجایی و جابجایی تجهیزات سنگین پوشش می دهد.

 مخارج و هزینه هایی مانند برق و سرویس های دوره ای جرثقیل های سقفی نسبت به انواع دیگر جرثقیل ها کمتر است.

 استفاده از این جرثقیل ها بسیار ساده بوده و نیاز به تخصص خاصی ندارد.


[ پنج شنبه 7 بهمن 1400 ] [ 18:59 ] [ حسین ]
[ ]
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد